Blog

Kako se pripremiti za krizu?

Businessman Challenge. Concept for success

U prethodnom blogu smo govorili o gospodarskoj krizi koja je na vratima i donosi nam ekonomsku nestabilnost i probleme za poslovanje. Savjetovali smo vam da se na vrijeme pripremite, da ostanete bistre glave i da angažirate virtualnog asistenta. Svi smo trenutno u istim problemima ali dio koji slijedi bi vas trebao umiriti jer ako dobro odreagirate na vrijeme bit ćete spremni na sve što dolazi. Najvažnije je da ste odredili korake koji su vam potrebni kako biste ojačali svoje poslovanje. Ako ste to odradili neće vas moći iznenaditi ni pad prodaje, ni smanjen radni tim, gubitak bitnog klijenta niti išta drugo. Zašto? Jer ste spremni.

Ako niste sigurni da vaša tvrtka može izdržati krizu savjetujemo vam da pratite korake koje vam dajemo u nastavku:

1. NAPRAVITE FOND ZA CRNE DANE

Dok je vaše poslovanje još stabilno i vaši prihodi zadovoljavajući odvojite si dio novca sa strane jer će vam to uvelike pomoći u vašem poslovanju tijekom krize koja dolazi. Savjetujemo vam da ovisno o vašim mogućnostima izdvojite dovoljan iznos novca za poslovne troškove koji bi mogao pokrivati razdoblje od 6 mjeseci do godinu dana. Ovaj iznos nije lako zaraditi stoga počnite što prije. Upamtite da će svaka ušteda pomoći čak i ako ne možete odložiti velike iznose. Štedite koliko možete. Ovo će vam pomoći u upravljanju poslovanjem ako dođe do pada prihoda a može olakšati i osiguravanje vanjskog financiranja ako za tim bude potrebe.

2. UPRAVLJAJTE POTROŠNJOM

Rastom vašeg poslovanja raste i vaša potrošnja pa može biti lako izgubiti pojam o samoj potrošnji i tome da li su vam isplativi troškovi koje trenutno imate. Preporučujemo da odvojite jedan dan u kvartalu (čak i kada nije kriza) da ponovno procijenite i smanjite sve troškove koji nisu potrebni i od kojih ne ostvarujete prihod. Pitate se kako?

• razmislite i analizirajte na koje načine možete preoblikovati svoje sadašnje poslovne troškove,
• napravite tablicu “potrebno” i “nepotrebno” u koju ćete upisati vaše trenutne troškove,
• zatražite ponovno pregovaranje s dobavljačima što se tiče nekih stavki ugovora,
• riješite se usluga, proizvoda ili alata koji vam ne ostvaruju prihod koji ste uložili, odnosno koji vam ne daju prihvatljiv povrat investicije ( ROI ),
• riješite se zastarjelih alata i opreme.

3. DELEGIRAJTE

Dobro razmislite i odlučite koji dio vašeg poslovanja bi trebalo prepustiti vanjskim suradnicima ili asistentima. To mogu biti zadaci koji se ponavljaju, zadaci koje morate obaviti ali i zadaci koje ne volite raditi. Umjesto da trošite vrijeme na obavljanje nečeg što se sigurno može napraviti i bez vas, trebate se usredotočiti na pronalaženje potencijalnih klijenata i stvaranje novih poslovnih prilika. Delegiranje vama može uštedjeti vrijeme, a vašem poslovanju osigurati veću zaradu u usporedbi s dosadašnjim načinom rada. Na https://neo-va.hr/usluge/ možete vidjeti koje usluge virtualni asistent može obaviti za vas i tako pojednostaviti vaše poslovanje.

4. USPOSTAVITE ČVRSTE ODNOSE S KLIJENTIMA

Usredotočite se na stvaranje dobrih i čvrstih odnosa sa svojim klijentima . To će vam pomoći da zadržite vaše klijente čak i onda kada se onu budu našli u situaciji da moraju smanjivati troškove.

5. PROCIJENITE SVOJE UVIJETE PLAĆANJA

Procijenite hoćete li moći ispoštivati neki ugovor koji ste sklopili. Sami se pozabavite brojevima i npr. postavite si pitanje ako prodaja padne za 30% kako bi to moglo utjecati na vaše poslovanje. Zatim pokušajte ponovno pregovarati s vašim klijentima o uvjetima plaćanja

kako bi izbjegli eventualno loše scenarije za vas. Isto tako budite i vi klijent na kojeg se može računati. Razmislite o privremenom prilagođavanju uvjeta plaćanja ili neke druge stavke ugovora i na taj način financijski pomozite vašim klijentima i povećajte im šansu da ostanu u poslu.

6. USPOSTAVITE DOBRE ODNOSE SA BANKAMA

Važno je imati dobre odnose s vašom bankom kako bi vam u slučaju potrebe odobrili sredstva koja vam mogu zatrebati. Također se savjetujte s vašim bankarom o mogućnosti refinanciranja trenutnih dugova kako biste bili u boljoj poziciji ako dođe do nekog problema.

7. ORGANIZIRAJTE SE UZ POMOĆ VIRTUALNOG POMOĆNIKA

Suradnja s virtualnim asistentom će vam osigurati da vaša tvrtka radi učinkovitije.

Od sitnih administrativnih poslova do postavljanja voditelja projekta za vaš tim, virtualni asistenti će vam pomoći da vaše poslovanju ide glatko. Oni rade uz vas i za vas kako bi vam pomogli da na najbolji način iskoristite poslovne podatke koje imate i da na temelju njih donesete najbolje moguće poslovne odluke. Na https://neo-va.hr/kako-najbolje-raditi-s-virtualnim-asistentom/ možete vidjeti na koji način možete započeti suradnju sa virtualnim asistentom.

8. PLANIRAJTE NAJGORE

Napravite plan za potencijalni pad ako do njega dođe. Na primjer,

• ako vam prodaja padne za X%, počet ćete provoditi ove korake,
• ako imate manjak novčanog toka koji doseže $X, poduzet ćete ovu specifičnu mjeru.
• ako trebate smanjiti potrošnju, shvatite što ćete smanjiti pod kojim okolnostima i koliko ćete to uštedjeti.
• učinite isto za osiguranje vanjskog financiranja

Budite što precizniji u svom planiranju ako mislite da treba zatražite pomoć svog financijskog savjetnika.

9. PLANIRAJTE MOGUĆNOSTI

Razmotrite koje bi se prilike mogle pojaviti i napravite plan kako ćete ih iskoristiti. Ako sada postavite dobru strategiju, nećete se morati brinuti o važnim odlukama kasnije niti ih donositi u vremenu kada situacija ne bude povoljna. Ova trenutna situacija može biti i prilika za dobivanje novih kupaca koje gubi vaša konkurencija iz xy razloga. Dobro promatrajte I pazite da ne propustite nešto.

10. ČUVAJTE VAŠ TIM

Gospodarska kriza nije vrijeme da zaboravite na vašoj tim jer kako gospodarstvo utječe na tvrtke tako nažalost utječe i na pojedince. Vaš tim će osjetiti usporavanje u poslovanju a vi imajte razumijevanja. Provedite ih kroz svoj plan trenutnog poslovanja i učinite ih dijelom njega.Na taj način ćete ih im dati energiju, motivaciju i im pomoći da se osjećaju kao da i oni imaju neku kontrolu nad situacijom.

Naučite svoj tim da uvijek bude jedan korak ispred neke potencijalne situacije. Dok oni rade plan za nepredviđene situacije dajte im zadatak da krenu raditi na projektima koje ćete započeti kada se gospodarstvo počne oporavljati. Kada taj dan dođe vi ćete opet biti ispred svih događaja jer imate unaprijed spreman i kvalitetan projekt koji će vas pogurati prema oporavku.

Osim što ostajete usredotočeni na budućnost i pripremate svoje poslovanje za uspjeh, ovo vašem timu daje nadu za lakša vremena koja dolaze.

 

NEO Va Facebook

Facebook Pagelike Widget

NEO Va Instagram